Köpvillkor

Varor som tillverkas mot order

Alla våra varor tillverkas efter din beställning. I och med det kan du inte göra några ändringar på varorna du beställt efter det att de har börjat tillverkas. Då kan du inte heller ångra ditt köp. I och med att du godkänner våra köpvillkor godkänner du också att ångerrätten för våra varor avtalas bort. Var därför särskilt noggrann med ett måtten blir rätt, innan du beställer av oss. Tveka inte att höra av dig om du undrar något. 

Frakt


Generellt

Våra hemleveranser sker under dagtid om inget annat anges. Vi samarbetar med större speditörer och fraktbolag där vi tillsammans ser till att varorna kommer hem till dig.

För alla leveranser gäller transport fram till tomtgräns på körbar väg om inget annat anges. Om du bor i ett lägenhetshus levereras varorna till porten.

Vid mottagande av varorna ska de inspekteras noggrant innan leveransen kvitteras. Om det finns synliga skador på emballage eller på varan skall detta noteras på fraktsedeln innan du kvitterar den. Fraktbolaget ställer ej av gods utan kvittens av kund eller för kundens räkning ansvarig mottagare. Detta innebär att du ansvarar för att det finns någon som kan ta emot och kvittera godset när leveransen utförs.

Vi förbehåller oss rätten att inte leverera till öar eller andra avlägsna områden, alternativt ta ut en extra avgift för det. I så fall kommer du få information om extraavgiften i förväg. 

Ändring av leveransadress

När varan har lämnat lagret går det inte att ändra leveransadressen. Därför är det extra viktigt att innan order genomförs och godkänns, se till att leveransadressen är helt korrekt.


Hemleverans

Produkterna levereras under dagtid fram till porten om du bor i lägenhetshus eller fram till tomtgräns om du bor i villa. Du blir aviserad av transportföretaget innan leverans på det aviseringsnummer du anger vid köpet. Transportföretaget lämnar normalt en ungefärlig leveranstidpunkt på cirka 3 till 4 timmar under för- eller eftermiddagen och de kräver att en mottagare kvitterar godset. Vi kan tyvärr inte påverka transportörens tider och kördagar.  

Leveransförseningar

Vid leveransförseningar informeras du om möjligt alltid om dessa. Orsaker till leveransförseningar kan till exempel vara att en leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande mot BauAll. Boka inte hantverkare innan ni mottagit och kontrollerat varan. BauAll kan inte kompensera för aviserade leveransförseningar. 

Transportrisk

Alla skador som kan uppstå under transporten hem till dig står BauAll för. Om du vid mottagandet mot förmodan upptäcker att försändelsen är transportskadad, antingen på produkten eller på emballaget, ber vi dig att genast på plats anmäla detta till fraktbolaget genom att notera skadan på fraktsedeln innan leveransen kvitteras.

Anmäl därefter skadan direkt till vår kundservice så att vi på bästa sätt kan hjälpa dig med reklamationen. Detsamma gäller för eventuella dolda skador som upptäckts på försändelsen. Skadan ska anmälas till oss inom sju (7) arbetsdagar från mottagandet av leveransen. Det är därför viktigt att du emballerar av och inspekterar dina produkter noggrant direkt efter att leveransen har utförts.

Om skada har uppstått så får du inte använda produkten utan du ska omgående kontakta vår kundservice. Det är också viktigt att du sparar emballaget så att skadan skall kunna besiktigas vid handläggning av skadeärendet. Beroende på skadans omfattning byts produkten ut eller skickas en reparatör hem till dig för att åtgärda felet. 

För företag gäller leveransvillkor DDU 022 "Fritt olossat angiven leveransadress".

Ej mottagen order

Om du ej är anträffbar vid avlastning av din beställning debiteras du för de kostnader som uppstår.